Stanna så länge det går

Nu har jag flängt hit och dit mest hela maj, har knappt hunnit packa om något i resväskan. totalt åtta flyg har jag hunnit med, sovit i fem olika sängar och träffat otaligt mycket folk.

Sa hejdå till badet och begav mig mot det vackraste landet jag hittills skådat. Naturen bjöd på det mesta, vattenfall, berg, kratrar, gejsrar, varma källor och alltid bra utsikt. Vi hann med så himla mycket som att rymma en månad i en vecka ungefär. Men man hann aldrig bli less. Där förundrades jag och min familj i en dryg vecka och en sak som är säkert är att dit far jag igen.

Sen sa jag hej till fyra nätter på krysset. Storstädning i birjerstugan, överrasknings/inflyttnings kaktusar till Lovisa och få höra lite om Filippinerna av Josef samt evelyn över lite ritande och vattenmelon.

Sen bärde det av till nästa äventyr till den största staden med dom högsta husen med dom flesta människorna men mest till min saknade Celeste. Jag och Matilda checkade in på vårt lyx hotell och så satte vi igång med shoppingen som kommer räcka för mig i ett drygt år. Mycket Fik och prat med en bra trio och en middag med mina surfar dudes. Sen for Matilda hem och jag bytte bort lyxhotellet mot en madrass hos Simon och Celeste. Så mysigt. Lite klädmarknaden, hamburgardag, matmarknaden och överrasknings konsert (för cellan) höll vi på med. Och jose Gonzales levererade som tusan.

Mitt i natten skulle jag vidare. Hejdå till Celeste. Och sätta sig på buss och sen på flyg. Känner att det går bättre och bättre att resa ensam. Är inte lika nervös för det löser sig som alltid ändå.

Kom fram i ett soligt Stockholm som sen skulle bli ett regnigt Stockholm. Moa mötte upp mig och jag fick besöka hennes mysiga lägga sen kom också Maja och sov över. Mysigt. Dagen efter stod grönan på schemat men när det regnade så struntade vi i det men vad spelar det för roll när man får hänga med bästa kusinerna över fika, biljard utklassning och mycket snack och skratt. Och planeringar om sommaren wihooy.

Och nu sitter jag på Arlanda och är i aldelens för god tid och väntar på flyget som tar mig till Skellefteå, till Bure, till min lilla stuga, till min säng. Åh vad det ska bli skönt att komma hem.

Sådär ja. Där fick jag ju med min händelserikaste månad för i år i ett inlägg. Inte illa. Tänkte att jag sparat bilder till ett annat inlägg. Hej hopp!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0