lyssna utan att tänka

har gjort en grov planering av mitt liv tills jag är 24. som inehåller både resor, utbildning och jobb. jag vet att det låter tråkigt att planera sitt liv man vill ju "leva för stunden" #YOLO  och allt sånt men har man tummen så långt upp i röven som jag och gillar rutin och att göra samma sak i vanlig ordning så är det fasiken svårt att bryta sig loss från det trygga. samtidigt som jag vet att ens hälften av grejerna säkert inte kommer genomföras så är det så skönt att filosofera vad man VILL ska hända. alltså det skrämer mig så himla mycket att jag kan göra exakt vad jag vill, fara var jag vill och syssla med exakt vad som helst. frihet är bra men läskigt. det ger en ångest och fjärilar i magen. men nu för tillfället räcker lilla bure och birjerstugan så bra. lagom litet at ha stora drömar på. filosofera gör man ändå bäst i birjer. ända som jag saknar är att inte få somna i hans famn.

ser typ ut lite såhär nu för tiden också. så ni vet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0