årsesume 2014

 

Januari

I januari hände det hemskaste i mitt 19 åriga liv. Min starkaste och finaste mamma kolappsade när vi simmade och vi fick lov att åkte upp i ambulans till akuten. Jag förtod ingenting men som alltid tänker man att det är inte så farligt som det verkade. Lämande mamma där och for hem. En propp var svaret och hon åkte på direken till umeå på operation. Allt gick bra men att se min mor så svag tog så hårt i mitt hjärta. Så i januari försökte jag fylla min tid med massa grejer så jag inte skulle ha tid att stanna upp att fatta vad som skett och vad som kunnat skett. Men alltså jag fattar nu att stanna upp är så viktigt, man får vara ledsen och man behöver inte vara stark jämt och ta hjälp och uppskatta alla människor runtom. Hoppas alla i min omgivning fattar att jag uppskattar er, alla skratt alla tårar att få dela. Kärlek till alla.

Fyllde ju också år men kännde inte så mycket för att fira, fick dock fetaste affisherna som jag tapetserade mina rum med typ.

Februari

I fabruari började gymnasiearbetet på allvar och vi filmade i btk, sörböle, atorp och bmoran och det var sjukt kul även om vi inte hade uppskattat att det skulle va så mkt jobb med det hela.

Hade täta besök i springspåret och i bassängen. Bra sätt att reda ut tankar.

Jag och kaj var taggade på att kirra 19års krök men tydligen hade hela skell lokaler gått ihop mot oss.

Skrev ett tal till klassen samt bölade åt vackra tal som klasskompisar höll.

Hängde såklart mycket i burmorans sagoland.

Klassen besökte umeå för att lista ut vad det ska bli av oss.

Och stockholm för att besöka riksdagen (och donken, pizza hut, urban, second hand, knulpa gatan bland annat). Sjukt kul och min klass är bäst.

Mars

Jag, lovisa, moa och danne var på arbetsintervju på krysset.

Hade ångest över livet för vad ska hända med mej? Betyg? Student?Jobba? Resa? Mvh skulle gå ut skolan.

Efter sexton rullade på.

April

Ilandsproblem filmen blev färdigställd och det firades såklart med pizza.

Krigade mig igenom min upplärningsvecka på krysset. Kan samanfatta den med lök, stress och min bästa diet på fem av fem burgare till middag och avslutade såklart allt med en redig lyxshake.

Maj

fixade och trixades det i birjer för fulla gubbar. Tapetsera, måla, mublera och pyssla på. Trivs finnemang i mysigaste birjer.

Slutkampen på skolan och kämpade på in i det sissta.

Vann fetaste toffife vinsten och kände lite såhär inför turkiet resan "ska försöka va nyttig fram till Turkiet" kan ju slänga sig i väggen! Fettbomb here I come *gör kanonkula i poolen*.

Lyssnade mycket på björnstammen då "nya" album som för övrigt är mitt mest spelade 2014.

TURKIET. Går att skriva så mycket om detta. Dom bästa människorna samlade under solen oftast med en drink i handen och ett skratt påväg. Ett av mina bästa ävenyr någonsin.

Studentveckan tog start och går samfatta ungefär såhär "kronisk bakis och 24/7 brölfull". Och burträskbingon får vi inte glömma, veckan innehöll bland annat käka mask, mycket freanch, nåra extra vänder i rondellen, flygandematta drive-in, bal körning, spöa idrottsklassen, glassgubbe och mycket annat tokigt.

Juni

Tog studenten. Va sjukt kul och sjukt sorgligt. Lämna dom man har växt ihop med i tre års tid, det var sorgligaste och att inte få ha det sådär tryggt man alltid man har haft med skolan. Men fasiken vad jag har mycket att tacka min fina klass som har hjälpt mig att växa som jag har gjort. Kärlek till er.

Kyrkogårdsjobbet drog igång och jag planterade dem vackra skapelserna som jag tycker om så mycket.

Så anlände mitt andra äventyr för i år BRÅVALLA. Som var lerigt, skitigt, lökigt och ba allmänt brunkigt. Men obeskrivligt underbart på samma gång såklart. När man står i ett hav av människor som andas samma musik som gungar i samma våg. Går det att beskriva? Blir en sväng dit 2015 helt klart!

Juli

värmen anlände och gjorde så vi for och tog ett dopp på lunchrasten ett antal gånger och efter jobbet och varje ledig stund typ. Hatar inte att bada i det fria.

Hadde ögoninflammation 8 dagar.

Slutade ha ögoninflammation. Aweeey

hade såklart flyttat ut ordentligt i birjerstugan och höll i våffelbjudning och sånt.

Besökte trästocks, hängde på riktigt bra utomhus krök och himmlen bran.

Arbetade för fullt och blev stekt under solen och beundrade allt växtligt som är vackert på sommaren.

Sommarkvällarna var fyllda med nattprat, poolparty, beachparty, gittarmusik, bilkörning (bubblan foreverlyn) och kojjhäng.

Tog adjö av Olle som for till Canada uhhh so sad och fick träffa kajsa lite.

Augusti

kyrkogårds jobbet började ta slut och började löka på krysset istället.

Funderade lite vad det skulle bli av mig det här året. Funderar fortfarande.

Va på sjukt najs krökhäng i ljusvattnet med bad, grill och bira.

Bytte klädsel i bubblan till ett fint fejk läder.

Jag eve kände oss obekväma i rosa och drog på  selinas pinkparty.

September

försvann i serier och film samt lökade som aldrig förr på krysset.

Spelade innebandy typ två gånger med x:ett samt maxare. Förstog hur dålig kondis jag hade.

Började gymma med självaste gymkungen celle. Saknar dig och dina muskler Royal<3

fick besök av en johan och det var trevligt.

Jag moa, emilie och selina serverade på ett bröllop, det var annorlunda men riktigt kul.

Oktober

fick in största delen vuxenpoäng när jag höll i mysigaste kröket sen skjutsade jag allesamans till stan för att fara hem och sova för att gå upp och jobba.

Jag fick fara på arbetsintervju på badet och var mitt överlyckligaste.

Kom upp i tre jobb, krysset, badet och eddah och håvade in stålar.

Min Celeste och hennes Simon flytta till England och var glada för deras skull och var ledsen för min skull.

Var på besök i gärdsmark då och då. Mycket trevligt.

Gick på vattengympa kurs med matte och började göra egna pass, bytte både karriär och umgängesgrupp till 70+.

November

flyttade ut till birjerstugan igen, tog ner en säng, skruvade upp elementen och kamoflerade kylskåpet med foton.

Flippade burgare och höll till på badhuset för det mesta.

Sprang omkring med batman kallingar och mantel på hallowen.

Jag och evelyn var sjukt kulturella och gick på teater samt konsert i kyrka.

Besökte också biosalongen flera gånger.

fikade med en grön hjälte.

December

hade julmyz med mina efterlängtade klasskompisar. Julklappslek, spel, julgodis och bara riktigt bra häng.

Jag och johan åkte skriskor i gärdsmark och hemma på våran mini sjö.

Hann med hobbit premiär och personalfest.

Besökte huvudstaden och mina bästa kussar. Julbak, shopping, fotografiska, jul marknad hanns med och det va så kul att få hänga med mina kusiner var aldelens för länge sen.

Jag lovisa och eve for till umeå och gick på konsert med självaste markus krunegård och som dom fangirlsen vi är så stod vi längst fram och sjöng med i alla låtar.

Jag blev bjuden på plankstek av amanda där vi också bytte julklappar med bea och astrid.

Blev julafton och jag fick finaste navkapslarna till bubblan.

Nyårs firade jag med lovisa och eve med tradition på max sen bar det av till atorp där det bjöds på bra häng. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0