varje sekunder, varenda minut

i år vill jag
läsa en hel bok
fota sånt som jag vill minnas
pyssla mer och komma på nya saker att göra
rita teckningar på riktigt
lära mig att laga mat som har högre svårighetsgrad än micro
sluta konsumera sånt som man inte behöver
åka till island
åka skidor i ett vackert vinter landskap
ta mer plats
våga prata mer med folk man egentilgen inte har så mycket gemensamt med
våga hitta på oväntade och spännade äventyr
ta mig i kragen och göra högskoleprovet 
åka på roliga roadtrips
vara mer spontan
besöka musikfestivaler
bo i en famn 
plantera växter på kyrkogården
våga säga ifrån och säga nej
filosofera i massor
bo och leva i birjerstugan på riktigt
vandra i naturen
lära mig fiska
åka båt och paddla kanot
 lära mig om sånt som är intressant
vakna upp med en vid min sida 
sluta oroa mig för hur alla andra känner
fortsätta strunta i hur man "ska" se ut och vara 
lägga mina pengar på äventyr
försöka skriva ner saker man tänker
skratta jättemycket
bli stark inombord och utanpå
andas mina största andetag
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evehehheh

Bästa listan jag sett

2015-01-14 @ 00:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0