när ölen är blå är älgen kall

nu har jag och min bästa från burträsk haft vårt bröligaste norrlands krök på gaffla. det var norrlandsguld, skidåkare, bönder, jag går och fiskar, aik, hockey, prat, skratt, dubbeltoilet, hockeypulver, trevligt folk, varmkorv, isdrottning, skönaste musik listan och en aning för mycket alkohol kanske. det är så knasigt att man faktiskt är vuxen nu. och snart är eve också det, alltså vad hände? ska vi börja gå på systemet tillsammans då? (ööH ja brööl) och föresten dendär eve alltså vilken pärla, en sån som alltid följer mig hem nykter eller alldelens för full som jag råkar snacka med om allt och inget till fyra på natten, som har tid när ingen annan har tid och som är så lätt att skratta med vet inte vem annan som hade platsat som min kompanjon i 20 års firande. forevelyn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0